torsdag, december 15, 2011

hr. mäkliz

Ikväll var mäklaren hemma hos mig för att reka lägenheten inför försäljningen. Den ska fotas på måndag. Om det känns jobbigt? Nej, inte alls. Jag kommer trivas utmärkt på gatan. Jag gillar ju att sova på ett hårt underlag och i en sval temperatur.

Herr Mäkliz, som jag väljer att kalla honom, gillade den minimalistiska stilen i lägenheten. Han tyckte dock att jag skulle köpa lite clementiner och lägga i en skål och ställa undan de flesta av mina böcker. Jag antar att det beror på att en potentiell köpare gillar att äta frukt men inte att läsa. Dessutom tyckte han att jag skulle köpa en "härlig rislampa" att hänga upp i taket. Jag bara: "Knappazzzzzt, Hr. Mäklizzzzzz!". Sedan började han helt plötsligt prata om sin flickvän. Jag blir så jävla provocerad. Jag hatar när det händer. Killar som tror att man stöter på dem bara för att man säger typ "Hej!". Vad fan tror de egentligen?! Visserligen stötte jag de facto på Hr. Mäkliz - fladdrade med mina ögonfransar och tog insinuerande på ett stearinljus - men det tycker jag inte hör till saken.

Dagens låtar:
Joni Mitchell - River
"oh, I wish I had river I could skate away on"

Arthur's Landing - Bobby
"bobby, you don't have to be so afraid"

Inga kommentarer: