onsdag, augusti 31, 2011

situation stockholm

På tre dagar har jag inte spenderat en enda krona. Är jag en hobo?

I normala fall sprider jag pengar omkring mig som värsta Lil' Wayne. Inte för att jag är så gangsta utan för att Stockholm är jävligt dyrt. De senaste dagarna har jag dock upptäckt att man inte nödvändigtvis måste spendera bara för att man bor i huvudstaden. Jag har skurit ner antalet take away-kaffe till noll och jag har haft med mig matlåda varje dag. Idag bestämde jag mig dessutom för att inte gå ut och klubba utan istället träna på jobbets gratisgym för att sedan tillbringa kvällen med rostmackor, Wordfeud och Parks & Recreation. Hobos har fan ingenting på mig, jag lever på noll kronor. Lite som Rebecca och Fiona i de första avsnitten av deras serie.

Hmmm, jag undrar vad jag ska göra med alla pengar jag har lyckats spara.

Dagens låt: 
Florence + The Machine - What the water gave me

Inga kommentarer: