torsdag, augusti 04, 2011

att blogga eller twittra


Efter att ha haft uppehåll i exakt två år och en månad har jag i dagarna återupptagit mitt twittrande. Nu frågar jag mig: ska jag blogga eller ska jag twittra? Det är en av dessa livsavgörande frågor.

Bloggen är ju min bejbi, mitt hjärtansfröjd och er favoritblogg. Att sluta blogga är därmed knappast något alternativ. Behöver jag då verkligen twittra? Är inte twitter bara löjligt? Nja, jag vet inte. Lite löjligt är det onekligen, och det är extremt självcentrerat att ofiltrerat fläka ut minsta tanke i 140 tecken. Det är dock också smart, roligt och ett utomordentligt sätt att hålla sig uppdaterad på det som händer. Jämfört med när jag skaffade twitter är det dessutom mycket mer givande numer eftersom fler än Oprah, Ashton Kutcher och Paris Hilton twittrar.

Men räcker inte bloggen? Vad ska jag skriva där som jag inte kan skriva här? Jag vill ju inte att alla upptagna Gergette-fans ska behöva följa både min blogg och min twitter, samtidigt vill jag inte skriva identiskt på båda. Kanske kan jag vara mer spontan och ofiltrerad på min twitter, medan jag sparar mina djuplodande och genomtänkta inlägg till bloggen? Jag vet inte.

Att blogga eller twittra? Jag lever farligt och gör båda ett tag.

Dagens låt: Me and My Army - The only one
"so you want me to say that you're the only one"

3 kommentarer:

Emma sa...

SLUTA ALDRIG BLOGGA

Lovisa Birgitta Silfverberg sa...

du bloggar vet du väl! fortsätt blogga annars sjuter jag

Tyra sa...

man kan göra båda! *övertygar*