fredag, februari 26, 2010

over and out

Nu har jag avslutat mitt jobb för Sveriges riksdag.

Snabbt som blixten tar jag mitt pick och pack för att genast fly fältet (med fältet menar jag StockStock). Mitt i flykten måste jag medge att det känns ganska sentimentalt, både att sluta på jobbet och att flytta från den här avskyvärda staden. Inom en snar framtid utlovas en reflektion över mitt Stockholmsår. Exklusivt här, på din favoritblogg.

Over and out från StockStock.

Låtar på hemresan:
Gentle Touch - Memories
Hot Chip & Peter Gabriel - Cape Cod Kwassa Kwassa
Discovery - Swing tree

2 kommentarer:

Rolle sa...

Inväntar redogörelsen med spänning. Misstänker att du gillar Stockstock lite ändå. I den här redogörelsen kan du väl dra paralleller till andra städer du varit i? Liksom, finns det städer som liknar eller skiljer sig, på vilka sätt etc. Gillar du Götet mer för att den är mindre och gillar du i så fall små städer bättre? Puss

Gergette sa...

Din misstanke stämmer. Mitt hat mot Stocken har snarare blivit en slags hatkärlek.

Jag kan med all säkerhet utlova paralleller till andra städer i min redogörelse. Håll till godo!