måndag, februari 08, 2010

an ode to jersey shore

Okej. Här kommer det. Jag gillar Jersey Shore. Nej, jag älskar Jersey Shore. Solariebrännorna, hårgelén, barslagsmålen, smeknamnen (The Situation kallas en kille för att det är så han kallar sina magrutor), de skimpy kläderna, Snooki (jag älskar, älskar Snooki). Framför allt älskar jag deras attityd. Stolta gudios och guidettes som bara vill ha kul. Det är så jävla bra.

Jag kan inte ens minnas tiden innan Snooki kom in i mitt liv. Snooki är seriens stjärna som slår volter på dansgolvet och klämmer till med repliker som "That's why I don't freakin' eat lobsters, because they're alive when you kill them".

Caroline skriver väldigt insiktsfullt på Weird Science om Jersey Shore som en rå och oglossig bild av dagens amerikanska arbetarklass. Hon inleder med "Vi måste våga tala om Jersey Shore". Jag vågar. Vågar du? Alla avsnitt finns att streama på MTV:s sida.

Inga kommentarer: