måndag, juni 15, 2009

populärkulturellt tillfredsställd

När jag idag beger mig till en planeringsdag på jobbet går jag dit populärkulturellt totalt tilfredsställd. Musikaliskt med Where the action is. Trots regnväder som borde få Twilight-vampyrerna att vilja flytta hit var festivalen en succé. Utan att frenetiskt börja namndroppa måste jag lyfta ur Fever Ray som utan tvekan var bäst under hela festivalen. Karin Dreijer kom in på scen i en märklig shamanoutfit och bjöd på 50 minuter ren magi med mystisk rök, laser och en bas som skakade världen. Det hela blev nästan bättre av regnet.

Litterärt är det Bodil Malmstens sista bok från Finistère som har gett mig tillfredsställelse. Dessutom har jag skaffat Boktipset.

Slutligen har von Triers Antichrist har bidragit till min filmiska tillfredsställelse (den var otroligt konstig men klart sevärd). För att jag skulle bli helt nöjd krävdes dock Nancy Botwins återkomst i säsonspremiären av Weeds. Det kan vara så att jag älskar henne. Andlöst väntar jag nu även på premiären av andra säsongen av True Blood. Fram tills dess ägnar jag min dag till fullo åt jobbplanering. *plan, plan, plan*

Inga kommentarer: