torsdag, augusti 07, 2008

Diablo III

Jobbveckan är fortfarande ingen hit. Idag satt jag hela dagen med en crazy lady som äger ett akvarium med vätternfisk (!) i Hjo. Jag fick ihop tolv intervjuer på hela dagen, men fick istället för rapporter om arnturism höra alla crazy lady-berättelser om kommunfullmäktige i Hjo, statsförvaltningen i Hjo, moderater i allmänhet och äckliga gubbar i synnerhet. Det var intressant i ungefär en timme. Resterande tid låtsades jag lyssna med en intresserad min, men drömde istället om Diablo III, dataspelet som när det släpps kommer ta all min vakna tid i anspråk. Jag kanske inte framstår som en dataspelsnörd, men Diablospelen framkallar dataspels-Gergö på samma sätt som fullmåne framkallar varulvar (eller nåt...eh). Om ni lovar att inte föra det vidare kan jag berätta att när Diablo II släpptes spelade jag och Lina konstant i två veckor tills vi klarade spelet (och jag hade fått ryggskott [for reals]).

Inga kommentarer: