lördag, december 22, 2007

what's a boy to do?

Slitnare än någonsin förut väntar jag på att min bror ska komma och köra hem mig till Julen 2007, som i år utspelar sig i det svarta hjärtat av de småländska skogarna: Rydaholm. När bilen kommer står jag och väntar med min bag, iförd en stor hood, solglasögon och en latte i ena handen. När jag sen med ett nedböjt huvud går mot bilen repeterar jag högt: No pictures! No pictures! Det är så det går till här i Majorna, man kan aldrig undkomma paparazzin. What's a boy to do?

Jullåtar jag lyssnar på:
The Raveonettes - The Christmas Song
Kalle J - What will I buy you for Christmas?
John Lennon - So, this is Christmas
Tyskarna från Lund - Achtung X-Mas
The Pouges & Kirsty McColl - Fairytale of New York
Ron Sexsmith - Maybe this Christmas
Joni Mitchell - River
Wham - Last Christmas
The Concretes - Lady December
Air France - Hold on to me, baby
The Knife - Christmas Reindeer

Inga kommentarer: