onsdag, juni 13, 2007

SJ = Satans Järnvägar


Helvetes jävla skit SJ!!! Mitt tåg hem var hela en och en halv timme försenat. EN OCH EN HALV. Hela resan ska ta två timmar. Hur kan tåghelvetet då vara en och en halvtimme försenat, kan den nyfikne fråga sig. Jo, det saknades nämligen en förare som skulle köra tåget. Yepp, du läste rätt. Det saknades en jävla förare! Hur lyckas de egentligen?! Till sist hittade de iaf en förare (hur de lyckades med denna högst omöjliga uppgift förtäljer inte historien) och vi sätter oss på det försenade tåget hem. Tror ni då inte att två helvetesbarn sitter på platserna jämte mig? Då menar jag helvetesbarn i deras rätta bemärkelse. Barnen slogs, skrek, snorade, spillde varm choklad, och som en underbar avslutning la sig över mig till slut. Det var så otroligt nära att jag krossade deras små skallar mot golvet, men hindrade mig i sista sekund och log istället ett kärleksfullt (läs: hatfullt) leende mot de små liven. Aldrig mer SJ, ge mig en privat helikopter!

Imorgon åker jag till Budapest för att gå på en kompis bröllop. Ska bli ytterst spännande. Jag måste dock snarast komma på hur jag ska göra så att hela bröllopet ska handla om mig på något sätt. Me me me! Jag kanske ska dansa en dans till deras ära, eller varför inte sjunga en sång? Hmm.

Resans låt: Billy Idol - White wedding

2 kommentarer:

Anonym sa...

häromdagen satt jag på ett tåg på perrongen i malmö och väntade på att få åka därifrån. Det var redan försenat. Plötsligt hör man ur högtalarna: " vi väntar på lokföraren, han kommer nog snart"...halleeeuu?

Anonym sa...

kika in här http://www.myspace.com/ostenafmozzarella och lyssna på låten satans järnvägar!! mvh Osten af Mozzarella