måndag, juni 12, 2006

Havshäng


Idag åkte jag och Susie till Saltholmen. Det var såklart helt underbart vid havet, men resan dit med vagnen var som hämtad ur en skräckfilm. Massa, massa, massa människor och en hetta värre än helvetets alla eldar (gud, vilken ordkonstnär jag är!).

Sen skulle jag skaffa pass. Fy fan! Jag har nån slags passförbannelse över mig. Det jävla passkontoret hade såklart dataproblem även idag (precis som alla andra gånger jag har varit där det senaste året!!!). Dessutom verkade det som att ALLA familjer med minst tre skrikiga och äckliga barn hade bestämt sig för att skaffa pass just idag. Förstår ni exakt hur lång tid det tar att göra ett pass till ett barn som inte kan stå still i tre sekunder?! Jag trodde jag skulle dö! Jag råkade utbrista i ett "Guuuud!" som kom ut mycket högre än vad jag hade tänkt mig och resulterade i en arg blick från en småbarnsmamma. Oooops! Jaja, nu har jag iaf beställt ett pass och är 400:- fattigare. Yes!

Dagens låt: Nicolas Makelberge - Johnny Johnny

1 kommentar:

Unknown sa...

visst är resan skoj! sist jag åkte svimmade en tjej flera gånger...livsfarligt!!