onsdag, maj 25, 2022

omg bryssel!

Äntligen! Trots kaos på Arlanda och allt kom vi iväg till Bryssel. Underbart att själv få komma tillbaka dit efter att inte ha varit där på nästan tre år och så fint att få visa Rasmus som aldrig har varit där.

Jag fick visa mina skills i att navigera ut från flygplatsen och ner till tågen. Från Midi promenerade vi upp med våra resväskor, så som jag så ofta gjorde när jag bodde där. Vi bodde på Jam Hotel bara några meter från min gamla port. Vi fick ett helt okej rum, men tyvärr inte den standarden som vi betalade för. Vi lät oss dock inte nedslås utan tog oss an stan.

Vi började med pizza på Roni till middag och varsin Jupiler. Det var exakt så gott som jag mindes. Lyckan! Efteråt gick vi en runda mellan nya och gamla ställen i området. Vi började på L'Ermitages nya taproom i Saint-Gilles och drack goda öl. Sen promenerade vi till det gamla favoritstället Café La Biche för ett par öl, innan vi avslutade med en Jupiler på gatan utanför Supra Bailly.

En riktigt bra förstakväll!

Inga kommentarer: