måndag, september 30, 2019

sunday funday

Vad gör man en söndag i NYC? Nneka drog på gudstjänst, jag gav mig ut på äventyr. Självklart började vi dock med frukost på Marcy & Myrtle. Sen promenerade jag i 30-graders värme för att se den himla häftiga Biggie-muralen i Bed-Stuy. Jag var ej missnöjd.
 
Sen tog jag tuben till Green-Wood Cemetery, både för att promenera på den mäktiga kyrkogården och för att titta till Sophie Calle-installationen Here lie secrets. Jag var på öppningen av verket för ett par år sen och jag kan meddela att den fortfarande lever och frodas.
 
Därefter promenerade jag ännu mer i Prospect Park och passade på att ta en tupplur i gräset. Efter en ramen-lunch på Chuko drog jag till Red Hook för att prova lite craft beerOther Half Brewing. Mums! Därifrån tog jag båten till Manhattan och smet in för en snabb öl på Dead Rabbit.
 
På kvällen mötte vi upp Chereen för öl på Stonewall Inn och mac 'n' cheese-middag på S'mack. Jag önskar att mina söndagar i Stockholm också skulle vara så här goa.
 

Inga kommentarer: