måndag, mars 18, 2019

ljuset i tunneln

 
Den uppmärksamma läsaren har kanske förstått att jag inte direkt är på topp. Snarare touchar jag botten. Om jag ska vara rak är jag riktigt, riktigt ledsen. Samt ganska vilsen. Gergettes underbara liv känns ganska långt bort just nu.
 
Om jag kort ska sammanfatta vad som har hänt så har jag hängt med en destruktiv kille som bara lekte med mig och inte ville ha mig på riktigt. Jag föll in i hans destruktiva livsstil men efter några incidenter bestämde jag mig för att bryta kontakten med honom. Jag är ju inte den personen. På grund av allt detta har jag slutat dricka alkohol tillsvidare. Känns som att jag bör stå stadigt på marken innan jag kan tillåta mig att ägna mig åt fest och verklighetsflykt igen. Det känns som helt rätt beslut men det betyder inte att det är lätt.
 
Även om det mesta är misär börjar jag se ett litet ljus i tunneln. Jag är tacksam för mina vänner som har funnits där under den här tiden. Jag förstår att det inte är särskilt roligt att hänga med någon som befinner sig i ett totalt jävla mörker. Jag lovar att försöka återkomma som den sanna glädjespridaren som jag är inom en snar framtid.

Inga kommentarer: