fredag, augusti 19, 2016

orättvisan i att det finns en vardag


Det är ingen överdrift att säga att jag har haft lite lätt svårt för att komma tillbaka till verkligheten. Jag brände av alla endorfiner under USA-veckorna och kramade ur de allra sista under WOW-nätterna. Nu är jag som en glädjelös zombie som går runt med en gråtklump i halsen med anledning av orättvisan i att det finns en vardag. Om jag vore en poet skulle jag uttrycka det som: "Tomhet. Tystnad.". Eventuellt kommer jag krypa ihop i en boll och försvinna.

I Bryssel är det dock fortfarande sommar. Jag försökte återfinna glädjen med en blancheL'Athénées uteservering igår. Gick helt ok. Men dippen återkom omedelbart. Jag gav en löprunda i skogen en chans med samma resultat. Snart är det helg. Oklart hur jag ska hantera det.

Inga kommentarer: