måndag, juni 27, 2016

kulturlördag och slappsöndag

Efter fredagens midsommarextravaganza kan man bäst beskriva mitt tillstånd i lördags som "lätt trasig". Ingen av oss var direkt sugen på nya neddykningar i Londons djupa ölglas. Lyckligtvis erbjuder stan - trots Brexit - fortfarande en hel del andra alternativ. Vi gick på kulturlinjen där vi var på National Portrait Gallery för att kolla in BP Portrait Award 2016-utställningen samt det tredimensionella J.K. Rowling-tavlan och, min absoluta favorit, videoporträttet av Sam Taylor-Johnson på en sovande David Beckham. Vi svängde även förbi London Pride-firandet och avslutade med Doctor FaustusDuke of York's Theatre med ingen mindre än en halvnaken Jon Snow (Kit Harington) i huvudrollen. Inte den bästa pjäsen jag har sett men låt mig utbrista "Hubba! Hubba!".

Innan jag satte mig på tåget mot Bryssel igår hann vi både med brunch på Ace Hotels restaurang Hoi Polloi och drankz på den nyöppnade takterrasen till vårt gamla stammishak Mother Bar.

Sjukt bra London-helg. Trots allt.

Inga kommentarer: