fredag, maj 20, 2016

nola

Jag är i New Orleans, Louisiana. Denna fantastiska stad som jag äntligen fick komma tillbaka till efter fyra år. Laissez les bon temps roller!

Redan första kvällen maxade vi trots en resa på över 20 timmar. Vi gjorde först Bourbon Street och åkte sen till Bywater där vi slog oss i slang med några lokala hipsters. Det dröjde inte länge innan en av dem slängde in oss i hans truck och körde oss till Big Daddy's, en divebar där vi sannade till halv sju på morgonen. Morgonen efter vaknade vi som fyra bakismonster och det enda som kunde rädda oss var en enorm diner-frukost. Efter det var vi redo för nya tag. Och med det menar jag nya öl. Vi drack dem både på balkonger och i poolen på The Countryclub. En pool som vi inte lämnade på typ tre timmar. Till slut var vi dock tvungna att äta och drog till Superior Seafood för en riktig cajunmiddag. Därifrån åkte vi för att möta upp the locals på R Bar där vi hängde hela kvällen medan en tropisk storm drog in över stan.

Jag antar att jag inte behöver påpeka hur mycket jag älskar den här stan?!

Inga kommentarer: