fredag, maj 13, 2016

le divan de liv


Jag är i Paris och har haft ett fanboy moment med Liv Strömquist!!!!

Låt mig dock börja från början. Efter jobbet hoppade jag på ett tåg i Bryssel och en dryg timme senare var jag i Paris. Observera att det är första gången i mitt liv som jag är här. Från tåget hoppade jag direkt på metron och drog till Svenska Institutet där Liv Strömquist hade vernissage för sin utställning Le divan de Liv. Utställningen var så klart fantastisk och jag fick leva ut mina fanboy-drömmar. Så himla underbart! Sen vandrade jag över Seine, via Notre Dame, till mitt hotell vid Sorbonne. Jag smet även in på vernissagen för en utställning med ukrainska Oksana Shachko. När jag väl hade checkat in på hotellet började det regna ett sommarregn och jag gick ner på torget för en öl under en markis bredvid en fransman som drack rödvin, rökte och läste Le Monde. Efter bara några timmar älskar jag redan den här stan av hela mitt hjärta!

Inga kommentarer: