tisdag, april 05, 2016

foodblog

Det är inte svårt att leva det goda livet i Bryssel! I alla fall inte i mina kvarter. Det finns en uppsjö av fantastiska ställen. Igår hämtade jag peruansk street food från King Kong typ hundra meter ner på min gata. Ikväll åt jag vietnamesiska vårrullar från Knees To Chin två kvarter bort. Vårrullarna var inte några ordinära rullar utan de godaste jag någonsin har ätit. En var fylld med grönkål marinerad i risvinäger, spenat, avocado, basilika och gurka. En annan med karamelliserad tofu, äpple och mynta. Den tredje med rökt lax, fänkål, äpple, ingefära, koriander och majonnäs. Allt perfekt, krispigt och fräscht. För att inte tala om dippsåserna. Till det drack jag lokalbryggd lambiköl. Så sjukt gott jag dör!

Älskar det här så himla mycket! Funderar på att göra om bloggy till Gergettes underbara foodblog och skriva om alla restauranger när jag äter mig genom stan.

Inga kommentarer: