torsdag, december 26, 2013

jul igen

Nu är det jul igen. Lyckligtvis är den snart över.

Jag har här hemma i Småland ägnat majoriteten av tiden de senaste dagarna åt att falla tillbaka i gamla tonårsmönster och åt att klaga på mina julklappar. Jag menar, hur jävla svårt kan det vara? Jag har önskat mig guldtackor och massor av sedelbuntar - stacks! - men istället får jag sockar, tröjor, böcker och en upplevelse (!). Jag tycker att jag har all rätt att vara missnöjd.

Skojar. Jag har så klart helt gått upp i the Christmas Spirit. Jag har myst över glöggkoppar, lekt med barn, spelat julmusik, umgåtts glatt med både familj och vänner samt varit väldigt glad och nöjd över mina sockar, tröjor, böcker och upplevelse (!). Idag var det även dags för den årliga fikan i Värnamo med det käcka gänget nedan. Lika fantastiskt som vanligt.

Dock är jag ändå i högsta grad mätt på julmat och julefrid. Imorgon lämnar jag Småland för stök på västkusten.


Inga kommentarer: