lördag, juni 01, 2013

söderut


Nu när flyttfåglarna har gjort sin resa norrut gör jag tvärtom. Jag ropar "We have to go back to the island!" och inleder min flytt söderut. Efter mer än ett år i exil ska jag äntligen få bo på Södermalm igen. Idag tog jag och Kristin tunnelbanan med mina viktigaste ägodelar; Manolo Blahnik-skohornet, blocklampan från Design House Stockholm, mina Vibskov-tröjor, det inramade kortet på Frida Kahlo, mina brädspel, Svenskt Tenn-ljusstaken, mitt foamfinger och en hög med böcker. Om en vecka är jag förhoppningsvis färdigflyttad och kan lämna Gärdet för gott. Den enda nackdelen med min flytt är att jag kommer ha dubbla Stockholms-hyror i tre månader. Det innebär att min sommar till större delen kommer att bestå av att glida runt, hänga runt, låna pengar. Möjligen kommer jag starta en kickstarter-insamling för att finansiera den livsstil som ger material till den här underbara webbloggen. I vilket fall kommer det att var värt det för att åter få bli en söderbo.

Inga kommentarer: