söndag, maj 19, 2013

maxa, maxa, maxa


I samband med den episka the Knife-konserten har Stockholm haft tre av Göteborgs bästa på besök. Ida, Klara och Erik har varit i stan och vi hade så pass crazy-kul som bilden ovan indikerar.

I fredags var vi och åt finmiddag på Smörgåstårteriet (som namnet till trots inte serverar smörgåstårtor) och sedan på fest hos Kristin och Oskar. Igår var vi både på Skogskyrkogården och på Hilma af KlintModerna Museet. Vi bara "Maxa, maxa, maxa!" och gick sedan till Bar-Bro för (fantastisk) middag. Till slut kraschade vi framför ESC och skrattade så vi fick ont i magen. Idag mer av maxandet med både Ruud van Empel och Henri Cartier-BressonFotografiska.

Nu är min ork helt slut. Resten av dagen tillbringar jag i soffan med åtta nya Don't trust the bitch in apartment 23-avsnitt. Bra helg.








2 kommentarer:

Lovisa B sa...

Ibland när jag läser din blogg är det som att du gör allt coolt som jag bara kunde drömma om när jag läst DN som tonåring och att jag aldrig skulle får göra coola saker, gå på utställningar, konserter, restauranger etc. Det helt enkelt kanske är dags att flytta.

Gergette sa...

Ja, flytta till Stockholm!!!