tisdag, december 25, 2012

god jul!

Som vi alla vet handlar julen mest om julklappar. Närmare bestämt att få julklappar. Allt det där om att vara tillsammans är enbart ett sätt att försöka maskera hungern efter nya saker. Möjligen hamnar julen även lite om mat, men det är en bisak.

När julklappsutdelningen var över igår rev jag snabbt upp mina klappar och kommenterade högljutt de presenter som var undermåliga. Fraser av typen "Gud, vad ful!" och "Trodde du att jag skulle gilla den här?!" yttrades. Efter att alla presenter var öppnade, tog jag de bra presenterna i min famn och rusade upp på mitt rum. Där gjorde jag en Gollum-hög av mina klappar på min säng och har sedan dess knappat lämnat mitt rum. Man vill ju inte riskera att någon ska komma och ta mina fina presenter. Dessutom behöver man inte längre låtsas att man gillar umgänget med familjen. Skönt.

God jul!

Inga kommentarer: