lördag, december 15, 2012

en runda på stan


En runda på stan och en retrofika. Höjdpunkten var fikan, lågpunkten var rundan på stan.

Att gå på julklappsjakt en lördag en vecka innan Julafton har alltid varit något som jag har undvikit såsom Britney undviker classyness. Med mitt upptagna liv och whatnot hade jag dock inga andra alternativ än att ta tunnelbanan in till stan idag. Redan på vägen in insåg jag vartåt det barkade. När jag kom upp ur tunnelbanan möttes jag av ett aldrig tidigare skådat mayhem. Stockholmare som julhandlar är inte riktigt som julhandlare i andra städer. Ett hav av stressade stockholmare på jakt efter den perfekta presenten bäddade för katastrof. Trots att jag hade med mig stödpersoner hotade paniken under hela shoppingrundan. När jag till slut hade lyckats handla klart fick jag hetsäta ett wienerbröd och dricka åtskilliga koppar kaffe för att bli den vanliga fabulösa Gergette som jag brukar vara.

Nu är i alla fall alla julklappar färdighandlade så jag kan luta mig tillbaka och invänta julefriden.

Inga kommentarer: