tisdag, november 06, 2012

yes we can


Två nätter i rad har jag drömt om Mitt Romney. Inte om hans heta mormonkärlek eller pengahögar. Nej, båda nätterna har jag vaknat upp kallsvettig och varit övertygad om att han har vunnit valet. Hittills har jag inte direkt varit känd för mina sanndrömmar och jag hoppas verkligen inte att det här ska bli starten på en karriär som fashionabel siare som slår TV4 Plus-publiken med häpnad. Visserligen hade det varit en fräck vändning i mitt liv men jag orkar inte med att en kvinnohatande och klimateffektsförnekande homofob och vapen-lover ska styra the land of dreams. Det hade varit sjukt kefft.

Tacka vet jag Obama, en man som gillar homosex men ogillar klimatförändringar. Dessutom tittar han på the Wire och hänger med Beyoncé och Jay-Z. Vad mer kan man begära? Möjligen att han ska vara gift med svincoola Michelle och ha en portugisisk vattenhund som heter Bo. Och att han ska bli omvald som president. Låt oss förenas i ett rungande Yes, we can!.

Inga kommentarer: