tisdag, augusti 28, 2012

cray-cray

Den här veckan läser jag en intensivkurs i engelska på jobbet. Under sex timmar per dag ska jag lära mig fackuttryck, artighetsfraser och att tala vackert. Efter de två första dagarna har jag insett att jag inte är helt kass på engelska, även om jag ibland kommer på mig själv med att låta som Svennis när jag pratar. Problemet är att jag är totalt hjärntvättad av popkulturengelska. När den brittiska herren som är vår lärare hälsar genom att säga "Good morning, how are you?" vill jag svara "Ab fabz biatch! And you?". När vi säger hejdå vill jag säga "XOXO". När han frågade "Have you read the news about Prince Harry?" ville jag säga "Yeah, he's totally cray-cray but completely gratuitous!". När vi får läxor vill jag säga "Cool...cool, cool, cool". Hittills har jag hållit mig, men från och med nu ger jag inga garantier. Det som finns inom mig måste få komma fram.

1 kommentar:

ems sa...

Dör här borta. You all up in dat!