fredag, juli 20, 2012

WWKMD?

Efter gårdagens alko-slushies är jag idag en aning sliten. Helst av allt skulle jag bara vilja ta mitt vanställda öga, stanna hemma, krypa ner i min IKEA-soffa och titta på Friday Night Lights. Istället frågar jag mig själv: "WWKMD?". What would Kate Moss do? Kate skulle antagligen inte ha stigit upp förrän vid tretiden på eftermiddagen och börjat dagen med ett par linor. Därefter hade hon tagit på sig en avslappnat chic outfit och begett sig ut på stan. Hon hade hookat med en random rockmusiker och haft världens roligaste/hårdaste utekväll.

Nu inser jag att jag faktiskt inte är Kate Moss (även om man skulle kunna tro det). Istället för att börja dagen med kokain så drack jag ett par koppar svart kaffe. Min outfit var långt ifrån avslappnad (om än ganska chic). Under dagen har jag suttit i möten med high rolling politiker och tränat. Istället för att möta upp en rockmusiker ska jag nu åka hem till Småland och möta upp mina föräldrar. På vägen hem lyssnar jag på Anna von Hausswolffs vidunderliga Ceremony.

1 kommentar:

JaanaM. sa...

Snygg blogg, du skriver väldigt bra!