måndag, juni 04, 2012

SF


Vi är sedan ett par dagar i San Francisco. Dåligt förarbete och lätt dumsnålhet har gjort att vi bor i området som kallas Tenderloin. Det är bland annat känt för sina missbrukare och för att 7 av 10 våldsbrott som sker i stan tar plats just i de här kvarteren. Vårt rum ligger på första våningen över gatan från ett hörn som verkar vara centrum för stans droghandel. Hörnet kan beskådas på bilden nedan. Prostitution och att leta i papperskorg verkar också vara vanliga yrken. I grannhuset ligger en strippklubb. Själva rummet luktar rök och bär med all säkerhet på otänkbara smittor. Bortsett från det så har området växt på mig. Det finns många bra restauranger och rakt över gatan ligger världens roligaste gaybar med ett klientel på män över 50 och billig öl.


Sedan vi lördags körde in i stan via Golden Gate-bron har vi i övrigt maxar San Fran. Castro, Golden Gate Park, Haight Ashbury och fantastiska Mission. Vi rumlade runt där bland barerna igår och befann oss just på Amnesia, världens trevligaste lilla bar, när ingen mindre än skönheten Adrian Grenier vandrade in. Jag gick genast fram och frågade honom var han hade E och Turtle. Nej, det gjorde jag inte. Jag gick fram och humpade hans ben. Eller det gjorde jag ju faktiskt inte heller. Vad jag faktiskt gjorde var att stirra djupt in i hans grågröna ögon. Åh, jag tror jag är kär.

3 kommentarer:

ems sa...

Avundsjukan är för tillfället gränslös!

victor sa...

När vi bodde i Tenderloin frågade Erik en killen på gatan var vi område det fanns en bokaffär. Bokaffär - Tenderloin, killen KUNDE inte sluta skratta.

Lovisa B sa...

Fan det där yrket leta i papperskorgar är ändå lite underskattat. var söker man det yrket