lördag, juni 16, 2012

recap

Hörni, det var mycket länge sedan. Jag beklagar mitt obefintliga bloggande. USA har dock varit sjukt intensivt. Sedan vi hördes sist har vi färdats genom otaliga stater (typ fyra) och gjort onämnbara saker. Låt mig börja från början.

Jackson, MS

The Help-staden Jackson var exakt så sydstat som man kan tänka sig. Alla talade bred dialekt och tog för givet att Lina och jag var gifta. Vi såg eldflugor och var med om en episk åskstorm. Severe thunderstorm alert utropades och vi började på allvar kolla efter skyddsrum. I slutändan gick allt bra. Några vägar blev bortsköljda men inte mer än så. Vi sa gulp och körde snabbt från Mississippi.




Chattanooga, TN

Vi anlände till Chattanooga och stjälpte snabbt i oss några Pabst Blue Ribbon på stans hetaste sylta. Innan vi körde vidare hann vi därutöver med en film på IMAX-bio och Hunter-museet för amerikansk konst i denna hippa Tennessee-stad.




Lynchburg, TN

På vägen stannade vi till Lynchburg och went wild med vårt turistande genom att gå en guidad tur på Jack Daniel's-destilleriet.



Spring Hill, TN

Vi fortsatte hänga i Tennessee med Linas kompis och hennes deputy till make. De tog med oss på IHOP och lät oss skjuta på deras mormors bakgård. Vi besökte även Nashville för att prova cowboyhattar och lyssna på country.






Asheville, NC

Nu är vi i North Carolina och hajpade Asheville. Stan verkar rolig och bra på alla sätt men ikväll kommer ingen få mig ur sängen. Utmattning deluxe is in da house.

Inga kommentarer: