onsdag, januari 20, 2010

en honest mistake

Märker till mitt förtret att jag är tillbaka i Stocken. I Göteborg hade jag fast mark under fötterna, här glider jag bara runt utan mål (till er som uppfattar en dubbel mening i beskrivningen ger jag en high five för en utomordentlig perceptuell förmåga).

När jag kom hem igår fann jag en lapp från Polisen i hissen. Den upplyste om att det hade skett ett inbrott i huset. När jag kom in på mitt rum förstod jag direkt att det var hos mig de hade brytit sig in, hela rummet var upp och ner.

Jag stod som förstenad och tittade på förödelsen. Tills jag insåg att mitt rum hade varit precis så stökigt när jag åkte i måndags (jag skyller rakt av på bristen på förvaringsutrymme). Men det var en honest mistake. Det skulle kunna ha varit verket av en inbrottstjuv. Som bevis bifogar jag en bild. Observera att det kan vara den första bilden från Smaklöshetens Högborg som når allmänheten på flera år (se Burma). Observera även att jag tyvärr har varit tvungen att censurera den stökigaste delen av bilden (se Burma).

Inga kommentarer: