onsdag, januari 06, 2010

drag me to hell (el. direktrapport från helvetet)

Vägen tillbaka till StockStock var en högst drag me to hell-artad upplevelse (där hell är rummet jag hyr i Smaklöshetens högborg). SJ gjorde naturligtvis allt för att resan till helvetet skulle vara så outhärdlig som möjligt; en försening på 50 min (på en tretimmars resväg), en temperatur i vagnen på högst 18 grader samt två fungerande toaletter på ett helt tåg. En prestation som är välförtjänt av den här gamla bilden:


En bonushistoria om SJ kommer här. På väg hem till julen i Småland hade jag bokat plats på ett regionaltåg. När jag skulle stiga på tåget märkte jag att min vagn inte fanns. Personalen skrockade och sa att "ja, det verkar som att vagnen fattas". Hela vagnen fick istället försöka trängas på ett redan smockfullt tåg. Tur att tåget bara var 20 minuter försenat. Classic SJ.

Inga kommentarer: