onsdag, juli 01, 2009

slipsrapport

Igår lärde jag mig att knyta en slips (under devisen "bättre sent än aldrig"). Jag skulle nämligen bära den svenska ordförandeskapsslipsen idag då Sverige blev ordförande i EU. Och som jag bar den. Med huvudet högt. Till en ljusblå American Apparel-skjorta, ljusa chinos och vita tygskor.

På den stora invigningsfesten på Skansen hade varannan herre samma slips, vilket gjorde att jag inte kunde se tillställningen som nånting annat än en "vem bar det bättre"-tävling. Att jag och mina vänner på snudden hamnade på front row (enbart några meter från Konungen) vill jag gärna tro berodde på att det faktiskt var jag som bar den bäst, även om vår placering med största sannolikhet berodde på slumpen.

Jag förstår om ni nu nästan spricker av nyfikenhet över hur denna slips kan se ut. Nedan kan ni se den bäras av Barroso på invigningsfesten:

Både för fashionabel slips och inbjudan till invigninsfest tackar jag NicNic.

Inga kommentarer: