torsdag, juli 16, 2009

rosé, strömming och kultur

Igår var jag på en Göta Kanal-båt och drack rosé hela kvällen med Anja & co. Trevligt värre. Idag har jag dock varit lite lätt trött. En trötthet som jag botade med extra hårt arbete. Intensivt. Tungt. Hårt. Arbete.

Sedan belönade jag mig själv med den beryktade strömmingen från vagnen vid Slussen. Mersmak är ett ord som beskriver upplevelsen helt korrekt. Sjukt jävla gott är tre ord som också fungerar utmärkt som beskrivning. Mmmm är ett läte som indikierar upplevelsens angenämitet. Ja, ni förstår...

Slutligen vill jag dela med mig av min kulturella visdom. Lyssna noga! Sommarens läsning är varken någon klassisk generationsroman, Moa Martinsson, någon pappabok eller Twilight-böckerna. Icke! Sommarens bästa är retroläsning av Hanna Helquist DN-blogg. Bitterljuvt underhållande.

Inga kommentarer: