tisdag, maj 09, 2006

Turista hemma

Idag kickade jag och Susanna igång projekt: Turista hemma. Detta gjorde vi genom att hänga i Slottskogen; vi klappade getterna, tittade på sälar, solade, åt glass och spelade fotboll. Helt underbart! Som grädde på moset fick vi vara med och passa Idas treårige systerson Egil. Och tro det eller ej, men det var fantastiskt roligt. Många kanske tror att jag ljuger ihop historien om att jag skulle umgås frivilligt med ett barn, men jag har faktiskt bildbevis:



Därefter firade vi Europadagen genom att gå på kombinerad after work och europadebatt på Respekt. Mycket underhållande! Särskilt gubben från Junilistan som sa nåt i stil med: "Man kan även satsa på städning, diskning, sömnad och andra yrken för kvinnor". Sjukt roligt! "Firandet" fortsatte med öl på Respekts uteservering:



Det enda tråkiga under den här dagen var att min fina mormor begravdes i Rumänien. Jag hade verkligen viljat vara där, men det funkade varken med pengar eller tid. Hon var dock med i mina tankar under hela dagen, och jag kommer aldrig glömma henne och hennes fantastiska sagoberättande.

Inga kommentarer: