torsdag, juni 22, 2023

favoritställen och favoritmänniskor

Jag vaknade upp i Malmö och det första jag tänkte var "Jag måste ut och springa!". Jag körde en runda runt Västra Hamnen. Det var så skönt att springa där det var helt platt och hav precis bredvid. Särskilt när man visste att man skulle få hotellfrukost efter rundan.

Under förmiddagen var jag tvungen att jobba men strax innan lunch mötte jag upp Rasmus på Farina. Kanske landets bästa bageri? Vi åt brioche fylld med vaniljkräm och jag slog även till på en Farina-keps. Därefter gick vi vidare till ett annat av våra favoritställen, Amiralsgatans Speceributik. Om jag någon gång känner mig stressad kan jag tänka på den där butiken och finna lugn igen. Allt är så fint och gott. Önskar verkligen vi bodde i Malmö för att kunna handla där till vardags. Denna gång köpte vi bara varsin aprikos, en folköl att dela på och en burk lyxiga sardiner att ta med hem.

Till lunch hade jag bokat bord på Namu. Vi åt vad som måste vara mitt livs godaste bibimbap. Mums! Under eftermiddagen drog jag till Ribersborgs Kallbadhus medan Rasmus gick på museer.

På kvällen skulle vi träffa vänner. Först tittade vi på Emmys nyinköpta lägenhet i Rörsjöstaden, i samma kvarter där jag själv bodde när jag bodde i Malmö. Sen gick vi hem till Nike och Jóhann för att se deras nya lägenhet. Vi åt alla middag på Såjja sen. Det var kanske inte mitt livs bästa måltid.

Vi avslutade kvällen med en runda på Möllan. Först Mikkelers bar vid Moriskan, sen Far i Hatten, sen stannade vi för silent rave i en diskoelefant i Folkets Park, innan vi avslutade med en billighetsöl. Det var en så underbar kväll. Vill flytta till Malmö!

Inga kommentarer: