fredag, mars 24, 2023

bästa dagen!

Vi tog tåget till Göteborg i gryningen. I vanlig ordning inledde vi med frukost på Bar Centro. Jag vågar nästan säga att det är Sveriges godaste frukost och trevligaste plats. Eftersom det ösregnade bestämde vi oss för att gå till Hagabadet för lite spa. Eftersom ingen av oss hade varit där förut var förväntningarna skyhöga. Tyvärr hamnade vi en byggarbetsplats, men hade ändå lite mysigt i den enda bassängen som var öppen. Lyckligtvis sprang vi på Christina som rekommenderade att reklamera besöket, så vi fick två tillgodo checkar.

Vi hängde inte läpp utan drog glatt vidare för lunch på Luckans Fisk. Ostron och den godaste fiskburgaren jag har ätit. Mums! Därifrån tog vi oss till Stigbergets Shangri-La för ett par hazy ipor. En härlig men intensiv dag. Vi checkade in på Hotel Pigalle och vilade i en halvtimme.

Kvällen började med att vi mötte upp två av mina absoluta favoritmänniskor, Ida och Rasmus. Vi tog ett par öl på Ivans Pilsnerbar och sen drog vi vidare till Vega. Kvällen var dock inte slut där. Bara en kort taxifärd bort väntade en annan favorit-Rasmus på Pitcher's Majorna. Efter en pubmiddag gick vi avslutningsvis sen till Stigbergets Shangri-La och mötte upp Christine och Adrian. Vi drack mumsig öl till stängning och jag fick fanboya med Gottigheter.

Jag utser det till årets hittills bästa dag!

Inga kommentarer: