måndag, november 21, 2022

känslomässig berg-och-dalbana

Tamás hade gått bort, bara 41 år gammal. Svårt att förstå. Vi behövde därmed åka ner till Budapest för begravningen. Resan sammanföll tyvärr med en snöstorm, men mot alla odds kom vi iväg till Skavsta och landade i Budapest 35 minuter innan begravningen skulle börja. Vi sprang genom flygplatsen och hoppade in i en taxi. Vi hann dit tio minuter innan ceremonin började. Det var en fruktansvärt brutal upplevelse, jag grät och grät. Kaffet efter ceremonin var också tungt. Det kändes dock väldigt viktigt och fint att få vara där.

Efteråt samlades vi hos Peti och Eszter för ett glas. Sen drog Rasmus och jag in till stan och checkade in på vårt favorithotell Gerlóczy. Vi mötte upp sen upp Johan på Marlou Wine Bar för ett glas naturvin, innan vi gick vidare till Tay Ho för vietnamesisk middag. Till efterrätt köpte jag en otrolig kürtőskalács från en vagn. När vi hade lämnat av Johan tog jag och Rasmus en sista öl från Mad ScientistMad House.

En dag av tvära känslomässiga vändningar. Jag var helt utmattad både fysiskt och emotionellt.

Inga kommentarer: