torsdag, mars 03, 2022

gbg över dagen

Jag hade blivit inbjuden från min gamla institution på Göteborgs Universitet för att tala på en alumnidag om mitt jobb och min väg dit. En stor ära men också ett tillfälle att få träffa några favoriter i Gbg.

Rasmus och tvillingar mötte upp mig på stationen och efter en obligatorisk kaffe på Bar Centro tog vi en långpromenad genom ett fantastiskt fint Göteborg. Himlen var klarblå och vi vandrade genom allén på Vasagatan, pratade minnen från KTB, gick vidare genom Haga, längs Andra Långgatan, upp längs Stigbergsliden och avslutade med den vidunderliga utsikten från Masthuggskyrkan. Otroligt härligt!

När vi skildes åt vandrade jag ner till GU igen och mötte upp den andra Rasmus för lunch på Tredje Långgatan. Vi ägnade halva lunchen åt att diskutera olika sichuanrätter vi brukar laga, vilket obvi var underbart.

Efter lite jobb hann jag även med en fika med Marta i Haga innan det var dags för min föreläsning. Den gick strålande och jag hann precis hoppa på en spårvagn så att jag kom med sista tåget tillbaka till Stockholm. En fantastisk dag! Jag saknar verkligen Göteborg.

Inga kommentarer: