tisdag, augusti 18, 2020

vroom vroom

Min första dag på semestern var lördagen den 11 juli. Jag minns det som igår. Eventuellt för att jag kände en betydande dödsångest den dagen. Vi tog nämligen ett morgontåg till Örebro och åkte direkt till go kart-banan för att köra ett race med alla Rasmus bröder, pappa, ett par kusiner m.fl. Det visade sig att jag var jätterädd för att volta eller spinna ut från banan och inte riktigt kom upp i samma hastigheter som resten av gänget. Jag var ca 20 sekunder långsammare än den sämsta före mig - per varv. Alla var dock snälla och man fick ha coola overaller. Efteråt - när jag inte längre var rädd för att dö - tyckte jag det var väldigt roligt. Då hade vi häng hemma hos Rasmus pappa och det var hundra procent mys.
 
På kvällen mötte vi upp ett gäng favoriter av Rasmus vänner som bor i Örebro för några glas på Stå. Dessutom var Erik i stan och kom förbi. Plus att jag fick dricka vildöl. En riktigt intensiv toppendag som inledning på semestern.
 

Inga kommentarer: