måndag, mars 09, 2020

örebro

Det var inte länge sen jag var där, men i helgen var jag tillbaka i Örebro. Eller Pennybridge som de coola säger. Jag tog tåget ner i fredags och somnade i en soffa strax efter kl. 21. Därmed inte jättemycket att rapportera från den första kvällen i stan.
 
I lördags vaknade vi dock pigga och glada - redo för nya äventyr. Vi besökte vattentornet Svampen och jag blev helt tokig av glädje. Jag älskar ju utsikt och en härlig känsla av faded glory. Det var underbart. Sen överraskade vi Rasmus mormor med ett besök, det blev också en succé. På kvällen var vi på rolig 25-årsfest och kom inte hem förrän kl. 02.
 
I söndags var vi inte megapigga men hann med en promenad förbi slottet samt fika med Nike och Jóhann. Sen sov jag hela tågresan tillbaka till Stockholm. Mys.
 

Inga kommentarer: