söndag, november 19, 2017

arkitektur och fun i rotterdam

Jag är nyss hemkommen från Rotterdam. Livia och jag tog tåget dit i morse och har haft en riktigt bra helg. Vi inledde starkt när vi anlände och gick direkt till den spektakulära saluhallen. Observera at rutorna som man ser i det färggranna taket är lägenhetsfönster som tittar ner i hallen. Sen gick vi till de gula kubhusen som är lägenheter byggda i början av 80-talet. Vi fick även komma in i ett av husen och det var hundra procent häftigt. Jag kände mig nästan lite skyldig för att jag gladde mig åt att stan blev sönderbombad så de fick bygga så här spektakulära byggnader.

När vi var trötta av all arkitekturturism checkade vi in på vårt femstjärniga hotell Mainport och tillbringade hela eftermiddagen på deras spa. På kvällen en otroligt god middag på Fjord, drinkar i hotellbaren på nhow, öl på Kaapse Brouwers och en runda på klubben BÄR. Innan vi till slut gick hem och borstade tänderna framför vår badrumsspegel som hade en inbyggd tv.

Inga kommentarer: