torsdag, juli 16, 2015

överdos av fun

All is fun and games until somebody ends up at a karaoke bar on Ströget. Mitt underbara semesterliv fortsätter i maxad stil. De senaste två dagarna i Malmö/Köpenhamn. Jag kom ner till Malmö i tisdags och inledde superstarkt med en halloumifalafel på Jalla. Sen mötte jag upp Lina och drack folköl på Far i hatten innan vi åt hemmamiddag och gick vidare för vin på Kiez. Slutligen mötte vi på Café Rondellen upp Emma som jag inte har träffat på typ två år. Ett mycket kärt återseende. Allt detta första kvällen.

Dagen efter tog vi tåget över till the Capital of Scandinavia. Vi lunchade på Copenhagen Streetfood, klättrade upp i ett guldigt kyrktorn och hängde runt i Christiania. Sen drog vi till Nörrebro och mötte upp Mattias med gäng som var nere från Göteborg. Det hela började väldigt lugnt med ölhäng på diverse ställen i området innan vi begav oss till Ködbyen och allt började urarta. Adam skickade meddelande om ett spontanbesök i Köpenhamn och innan vi fattade vad som hände var vi helt plötsligt på en supersunkig karaokebar på Ströget och sjöng Beyoncé halva natten. Obvi sjukt roligt men obvi sjukt slitigt. Nu sitter jag på ett tåg på väg till Bohuslän och är glad att jag undkom vistelsen i the Great Copenhagen region utan att ha drabbats av akut skrumplever eller dött av en överdos av fun.



















Inga kommentarer: