tisdag, mars 10, 2015

vandraren


Ännu ett pass av kvällsarbete är nu över. Jag börjar nästan känna att jag inte har något liv utanför de politiska debatterna längre. Jag drömmer om dem, jag spelar upp dem i mitt huvud och försöker föreställa mig hur jag hade debatterat i deras ställe (ja, jag hade avslutat varje inlägg med ett trashy talk show-"Mhmmmm" och en snärtig nackrörelse). Det börjar kännas lite överväldigande.

Dock hände en sak ikväll som gör att det känns värt allt slit. När jag under en rast satt på mitt kontor hörde jag helt plötsligt genom ventilationssystemet hur någon lyssnade på Vandraren med Nordman. Jag upprepar: VANDRAREN med NORDMAN!!!!! Först trodde jag att jag höll på att bli galen men sen förstod jag att det hände på riktigt. Halv nio en tisdag kväll satt alltså någon på mitt jobb och lyssnade på Vandraren med Nordman på så hög volym så det ekade upp genom ventilationssystemet. Det kan vara det bästa som någonsin har hänt mig. Jag älskar mitt liv!

Inga kommentarer: