söndag, januari 04, 2015

nyår i köpenhamn

Jag är nu hemma från det förlovade landet av smørrebrød och Tuborg Grøn och kan meddela att nyår i Köpenhamn var en succé. Vi firade med en tiorätters middag på Restaurant KUL i Kødbyen och sedan med vild dans på ett indianrave i samma område. När vi kom hem vid sjutiden på morgonen på årets första dag var jag trött men lycklig och i högsta grad redo för 2015.










Lyckligtvis hade vi planerat så vi hade ett antal dagar i Köpenhamn utöver själva nyårsfirandet. Dessa dagar tillbringade mest på Nørrebro med mängder av Tuborg och häng i gäng. Vi var ständigt slitna och ständigt snygga. Jag fick även tillfälle både att träffa Johan (som hade flugit in från Bryssel), att se min hjälte Henrik Vibskov jobbandes på sitt kontor (genom ett fönster) samt att dricka champagne på übersunkbaren Spunk på Istedagade. Jag utdelar högsta poäng till avslutningen av 2014 och inledningen av 2015!









Inga kommentarer: