söndag, november 09, 2014

nytt favoritställe

Jag kan ännu en gång konstatera att jag har noll självbevarelsedrift. Eftersom jag var ett vrak igår efter fredagens festande ställde jag in festplaner för lördagen och hade filmkväll med chips, dipp och Kristin iförd mysbyxor. Fick dock ett mess om att mötas upp för en öl och fick genast FOMO-panik. Jag kunde ju trots allt missa potentiellt världens roligaste öldrickande. Jag bytte om från mysbyxor och begav mig till Folkbaren med tanken om att jag skulle ta en, max två öl, säga hej till alla och sen gå hem och sova. Det gick inte riktigt som planerat.

En efter en droppade favoritmänniskor in på stället, en öl blev två och två öl blev flera. När hela sällskapet sedan skulle gå vidare hade jag noll möjlighet att säga nej. Därför var jag sedan ute och dansade till klockan tre. Detta på mitt nya favoritställe där jag med all säkerhet kommer bli stammis. Jag kommer här inte att avslöja vad det är för shangri-la jag har funnit. Vi har nämligen slutit en pakt om att aldrig berätta för någon om stället för att undvika att det invaderas av (andra) hipsters. I vilket fall en oväntat fantastisk kväll.

Idag har jag inte lämnat min lägenhet och har varit i horisontalläge 97% av tiden.

Inga kommentarer: